Ook een passie voor koken en bakken?

Laat je dan zeker inspireren.

10 april 2014

Hapjes: eenvoudig en lekker

Hapjes: een variatie die eindeloos kan zijn, maar ik had er nodig op een vrijdagochtend om 10u voor bij een glaasje cava...  Niet te veel, maar voor ieder wat wils en niet te zwaar. Ik ging ook voor kleur. Altijd belangrijk. Oké nu vragen jullie je af, wat moet je met hapjes zo vroeg op een morgen... wel ik ben op vrijdag 4/4/2014 in het huwelijksbootje gestapt met Don Caramello, en nee mijn huwelijkstaart heb ik niet zelf gemaakt, maar voor de ouders en getuigen (andere genodigden waren er niet, sorry) wou ik toch zoals dit DC betaamd voor een hapje zorgen. Maw niet te veel tralala maar lekker, gezien het strakke tijdsschema.

Het diner  (nu ja lunch gezien het 's middag was) werd verzorgd in 't Schoonverdiep (nee niet het stadhuis in Antwerpen), maar een super mooi en gezellig restaurant in het centrum van Boom.  We werden er echt in de watten gelegd. Als het iets warmer en zonniger was geweest, dan hadden we kunnen genieten van de mooie tuin, maar nu was het even gezellig binnen.

Op het menu stond:
  • Filet van roodbaars met asperges en kruidenmousseline,
  • Pata negra (het haasje) met een gratin van aardappeltje en een groententaartje en als dessert
  • een chocoladefantasie
Dus voor mij verder geen gedoe in de keuken...

Een echte aanrader als je iets te vieren hebt. Ik denk dat ik al weet waar ik mijn 1ste huwelijksverjaardag zal vieren.


Hapjes voor bij de cava op een vroege ochtend...

Wat heb je nodig en wat moet je doen?

Mini tomaat garnaal
Kerstomaatjes
Garnaaltjes
Mayonaise (heel klein beetje)

Hol de tomaatjes uit. Meng de garnaaltjes met een beetje mayonaise en vul hiermee de tomaatjes.
Dit kan perfect de avond van tevoren. (oef)

De bruschetta

Afbak broodjes
Gerookte ham (serranoham, ganda, ...)
Gerookte zalm
Kruidenkaas
Geitenkaas
Komkommer
Alfalfa

Bak de broodjes af zoals vermeld op de verpakking. (kan ook de avond ervoor)
Snij ze in stukjes, doe er een beetje olijfolie op en gril ze langs 1 kant.
(heb je liever 2 zijden, doe gerust)
Beleg dan naar keuze:
een beetje kruidenkaas met gerookte zalm en alfalfa
geitenkaas met gerookte zalm en stukje komkommer

Uiteraard kan je hier ook gaan voor mozzarella, pesto en een kerstomaatje, of humus met chorizo en gegrilde paprika...




2 opmerkingen:

  1. Proficiat met jullie huwelijk! En met die hapjes is het altijd scoren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt Sarah. Binnenkort nog hapjes...hartige soesjes bijvoorbeeld.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees met veel plezier jullie reacties.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...